Urząd Stanu Cywilnego

Pracownicy:

Imię i nazwisko Zakres obowiązków Nr pokoju Nr telefonu
Anita Hildebrandt Kierownik 204 61 65 59 145
Sabina Szymańska Zastępca kierownika 203 61 65 59 105
Katarzyna Burchardt Sprawy OSP 203 61 65 59 105

Do zadań wydziału należy:

  1. a) rejestracja urodzeń, małżeństw, zgonów,
  2. b) sporządzanie aktów stanu cywilnego,
  3. c) aktualizacja oraz wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego,
  4. d) wydawanie decyzji dotyczących zdarzeń stanu cywilnego,
  5. e) prowadzenie, przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,
  6. f) wydawanie decyzji w sprawach dotyczących zmian imion i nazwisk,
  7. g) wydawanie postanowień w sprawach uznawania wyroków sądów zagranicznych,
  8. h) prowadzenie archiwum Urzędu Stanu Cywilnego,
  9. i) realizacja obowiązków Gminy w zakresie postępowania z testamentami alograficznymi wskazanymi w przepisach powszechnie obowiązującego prawa, w szczególności polegających na prawidłowym przechowywaniu i zabezpieczeniu takich dokumentów w sposób uniemożliwiający ich przypadkowe zniszczenie, uszkodzenie lub zaginięcie oraz bieżącej weryfikacji obowiązku przekazania takich dokumentów do uprawnionych organów z uwagi na śmierć testatora.