06.04.2021
Szczepienia przeciw COVID-19 osób w wieku 40-59 lat
Rozpoczęły się szczepienia przeciw COVD-19 osób w wieku 40-59 lat. Ci, którzy zgłosili chęć zaszczepienia, już zapisują się na termin. Pozostali będą zapisywać się na szczepienie według harmonogramu
- Jeżeli jesteś osobą w wieku 40-59 lat i zgłosiłeś chęć zaszczepienia się w styczniu lub lutym, to obecnie masz wystawione e-skierowanie na szczepienie. Zadzwoni do Ciebie automatyczny system, który zaproponuje Ci termin szczepienia. Informacja z propozycją terminu może też przyjść SMS-em.
- Jeżeli jednak jesteś w wieku 40-49 lat i zarejestrowałeś się na szczepienie, a wyznaczono Ci termin na okres od 6 do 30 kwietnia, to zostanie Ci telefonicznie zaproponowany nowy termin szczepienia – po 10 maja.
- Jeżeli jesteś w wieku 40-59 lat i nie zgłosiłeś chęci zarejestrowania się na szczepienia, teraz nie masz wystawionego e-skierowania i musisz poczekać na uruchomienie zapisów na szczepienia dla Twojego rocznika.
Harmonogram
- 12 kwietnia – rocznik 1962,
- 13 kwietnia – rocznik 1963,
- 14 kwietnia – rocznik 1964,
- 15 kwietnia – rocznik 1965,
- 16 kwietnia – rocznik 1966,
- 17 kwietnia – rocznik 1967,
- 19 kwietnia – rocznik 1968,
- 20 kwietnia – rocznik 1969,
- 21 kwietnia – rocznik 1970,
- 22 kwietnia – rocznik 1971,
- 23 kwietnia – rocznik 1972,
- 24 kwietnia – rocznik 1973.
Uwaga, e-skierowania na szczepienie nie dostaniesz, jeśli w ciągu ostatnich 90 dni miałeś pozytywny wynik testu na koronawirusa. Pojawi się ono na Twoim Internetowym Koncie Pacjenta później.
Zarejestrować się będzie można przez każdą z dostępnych ścieżek:
- dzwoniąc na bezpłatną infolinię Narodowego Programu Szczepień: 989
- kontaktując się z wybranym punktem szczepień Znajdź punkt szczepień
- wysyłając SMS na numer 664 908 556 o treści: SzczepimySie
- poprzez e-rejestrację dostępną na stronie głównej pacjent.gov.pl. Żeby zapisać się na szczepienie w ten sposób, trzeba się zalogować profilem zaufanym lub dowodem osobistym z warstwą elektroniczną (e-dowód). Osoby, które mają konto internetowe w bankach spółdzielczych, PKO BP lub Pekao SA mogą zalogować się do tego formularza takimi samymi danymi, jakimi logują się na swoje konto internetowe iPKO lub Inteligo w PKO BP, konto internetowe w Pekao SA lub banku spółdzielczym.
Więcej na pacjent.gov.pl