Aktualności

Finanse, oświata i współpraca międzygminna w centrum uwagi Rady Miejskiej

Finanse, oświata i współpraca międzygminna w centrum uwagi Rady Miejskiej

W środę, 29 października odbyła się XXII sesja Rady Miejskiej. Obradom przewodniczył Przewodniczący Rady Miejskiej w Obornikach Paweł Drewicz.

Początek  posiedzenia to tradycyjnie sprawozdania Burmistrza Obornik i komisji rady z prac w okresie między sesjami. Kończąc sprawozdanie Burmistrz Obornik złożył gratulacje i uznania Wojciechowi Flajszerowi z Dąbrówki Leśnej, który otrzymał najwyższe odznaczenie Honorowego Dawcy Krwi. Głos zabrała również Hanna Kniat-Szymańska, która opowiedziała o tegorocznej akcji „Patrol świętego Mikołaja.”

Następnie przedstawiciele Stowarzyszenia Aktywizacji Młodych zaprezentowali wyniki działań w projekcie „Plan jest taki”, w ramach którego członkowie stowarzyszenia przeprowadzili szerokie konsultacje dotyczące stanu i przyszłości obornickiego Rynku.

Ważnym punktem obrad była prezentacja wyników audytu dotyczącego funkcjonowania Centrum Rekreacji Oborniki oraz realizacji zadań gminy w zakresie sportu, kultury fizycznej i turystyki. Analizę przedstawił przedstawiciel firmy COMPER Fornalczyk i Wspólnicy, Maciej Fornalczyk.

W sesji wziął udział również bryg. Tomasz Daszkiewicz Komendant Powiatowy PSP Oborniki. Zaprezentował on radnym nowego quada, którego zakup współfinansował samorząd.

W kolejnych punktach sesji radni zadawali pytania, dotyczące toczących się i planowanych inwestycji wicestaroście Waldemarowi Cyrankowi oraz Prezesowi PWiK Krzysztofowi Nowackiemu. Burmistrz Tomasz Szrama oraz Przewodniczący Rady Miejskiej Paweł Drewicz  omówili złożone przez radnych oświadczenia finansowe, a Dyrektor Centrum Usług Wspólnych, Krzysztof Hetmański, zaprezentował szczegółową informację o stanie realizacji zadań oświatowych w roku szkolnym 2024/2025.

Część uchwałodawczą rozpoczęto od kwestii finansowych, w tym dotyczących zmian w budżecie gminy na rok 2025, aktualizacji wieloletniej prognozy finansowej oraz emisji obligacji komunalnych. Projekty te przedstawiła Skarbnik Gminy Oborniki, Joanna Gzyl. Radni głosowali również nad uchwałą ustalającą wynagrodzenie Burmistrza Obornik.

Rada rozpatrywała także skargi – na działalność Burmistrza oraz kierownika Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt „Azorek”. Informację w tej sprawie przedstawiła przewodnicząca Komisji Skarg, Wniosków i Petycji, Agnieszka Katarzyna Balcerowiak. Pierwsza ze skarg uznana została za niezasadną. Rozpatrując drugą, komisja zarekomendowała przeprowadzenie kontroli w placówce. 

W części dotyczącej kultury i współpracy społecznej radni zajmowali się m.in. uchwałą o zamiarze likwidacji filii Biblioteki Publicznej im. Antoniego Małeckiego, która znajdowała się w Kowanówku oraz przyjęciem programów współpracy z organizacjami pozarządowymi na lata 2026–2027. 

Podjęto również uchwałę w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy na lata 2026–2030 oraz uchwały dotyczące współpracy międzygminnej w zakresie transportu publicznego z gminami Obrzycko i Rogoźno. Ostatnia z nich dotyczyła przyjęcia przez Gminę Oborniki zadania z zakresu zarządzania drogą powiatową nr 2055P w miejscowości Świerkówki.

Sesję zakończyły informacje i komunikaty Przewodniczącego Rady Miejskiej oraz wnioski radnych.